Notícies

Posicionament proves diagnòstiques 4t Primària i 2n ESO

Posicionament proves diagnòstiques 4t Primària i 2n ESO

per Secretaria de Comunicació -
Nombre de respostes: 0

Posicionament proves diagnòstiques 4t Primària i 2n ESO

Com a sindicat que lluita pels drets dels treballadors de l’ensenyament, volem expressar la nostra preocupació respecte a les recents proves d'avaluació implementades al sistema educatiu (4t de primària i 2n d’ESO).

Durant aquest mes, s'han posat en marxa les noves proves d'avaluació, les diagnòstiques. Com a resultat, molts docents s'han vist obligats a assumir les tasques d'aplicadors i correctors, generant una sobrecàrrega de treball considerable i la necessitat de realitzar moltes hores extra.

Des de la Federació d’Ensenyament de la USOC, expressem la nostra crítica a aquest model d'avaluació, poc competencial, que percebem com una simple classificació de l'alumnat i dels centres educatius, sense contribuir significativament al seu desenvolupament.

A més a més, en el cas de les proves d'avaluació diagnòstiques, els docents que hi participen en la seva correcció no reben cap reconeixement com a mèrit ni una compensació econòmica adequada per les seves funcions.

Entenem que la correcció de les proves, ja sigui externa o interna, implica la mateixa càrrega laboral, i per tant, hauria de ser reconeguda i compensada adequadament. En ambdós casos, es tracta d’hores extra que han de ser compensades de manera justa, ja sigui amb pagament o amb temps equivalent de descans retribuït.

Per això, hem transmès a l'administració la necessitat que es consideri com a mèrit la participació del personal docent en la correcció de les proves d'avaluació diagnòstica i que es rebi una compensació econòmica justa per aquesta tasca.

A més a més, volem recordar que l'alumnat és avaluat diàriament pel professorat, i que l'avaluació contínua és la millor eina per garantir una millora constant. Així mateix, és crucial que l'Administració també sigui avaluada pel seu suport als professionals de l'ensenyament i per la seva implicació en el foment del Servei d’Educació de Catalunya.

En conclusió, desitgem expressar el nostre suport a l'alumnat i a les famílies que considerin altres opcions davant les proves d'avaluació, com a resultat d'una reflexió seriosa sobre la seva eficàcia i valor per al desenvolupament educatiu.