
Curs reconegut com a activitat de formació permanent del professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya d'acord amb l'Ordre ENS/248/2012, de 20 d'agost de 2012, per la qual s'estableixen els requisits i el procediment per reconèixer activitats de formació permanent adreçades al professorat no universitari.
Aquest curs (2025/2026 / REC4650467) està acollit al perfil professional Competència Digital. Podeu consultar per codi i curs escolar al Cercador del Departament d’Educació.
Dates:
De l'1 al 23 d'octubre del 2025 (2025/2026 / REC4050467)
Hores:
30h formació en línia
Lloc:
El curs es realitzarà de forma online a www.prisma.cat. Però les inscripcions s’han de realitzar al formulari següent.
Preu:
Afiliats/des USOC (quotes A o B): 10 euros
No afiliats/des (o altres quotes): 70 euros
Formulari d’inscripció:
inscripcions tancades
Presentació
Estalvia temps, guanya qualitat i aporta una nova dimensió als teus materials.
La creació de materials didàctics és una de les tasques més exigents de la feina docent. Implica temps, energia i una gran dosi de creativitat. Però…, i si poguessis comptar amb un assistent amb Intel·ligència Artificial (IA) que t'ajudés a fer aquesta feina més àgil, eficient i adaptada als teus alumnes?
Aquest curs et proporciona les claus per integrar la IA en la teva pràctica docent. Hi descobriràs com funciona, com et pot ajudar, i sobretot com pots crear el teu propi assistent d'IA per generar materials personalitzats, innovadors i ajustats a la realitat del teu dia a dia a l'aula.
Amb un enfocament molt pràctic, hi aprendràs a:
-
-
Explorar eines d'IA que podràs fer servir immediatament.
-
Crear materials didàctics amb suport de la IA en temps rècord.
-
Organitzar recursos pedagògics segons les teves possibilitats.
-
Fer un ús crític i creatiu de les eines digitals.
En finalitzar el curs, no només hauràs entès com incorporar la IA amb criteri i seguretat, sinó que també hauràs creat el teu propi banc de recursos digitals per fer créixer la teva eficiència, potenciar la teva creativitat i transformar la manera com dissenyes l'aprenentatge.
Una formació pensada per a docents que volen anar un pas més enllà.
A la teva mida. Amb impacte real a l'aula. I amb el suport que necessites per fer-ho fàcil.
L'autoria d'aquest curs és a càrrec de Virgínia Marugán Martínez.
Destinataris
Docents d'Infantil, docents de Primària, docents de Secundària, psicopedagogs, psicòlegs, i altres professionals de l'àmbit educatiu.
Objectius
Objectiu general:
Objectius específics:
-
-
Reflexionar sobre les competències que hauria de tenir un docent per fer un ús crític i responsable de la IA.
-
Aplicar la IA amb criteri pedagògic per optimitzar processos de creació, organització i adaptació de recursos.
-
Explorar eines d'IA generativa i les seves funcionalitats en la creació de recursos didàctics.
-
Configurar i personalitzar assistents i generadors de text, d'imatges i d'àudio, així com altres recursos multimèdia, per adaptar-los a les necessitats educatives.
-
Implementar estratègies per integrar l'assistent d'IA en la planificació de classes, la creació d'avaluacions i l'elaboració d'activitats interactives.
Programa
-
-
-
Generació de textos i continguts didàctics: Twee, Perplexity i NotebookLM.
-
Combinació d'eines d'IA i altres recursos per crear avaluacions, qüestionaris i dinàmiques lúdiques.
-
Generació d'imatges i recursos visuals amb IA: Leonardo, Playground.ai.
-
Generació d'àudio i música amb IA: Labs Google FX.
Metodologia
El Campus PrisMa, creat amb la plataforma Moodle, és un entorn intuïtiu i dinàmic asíncron que està al servei de la comunicació, la informació, la interacció i l’aprenentatge en línia. En aquest espai s’estableixen i conflueixen tota una sèrie de relacions que conformen una comunitat virtual d’aprenentatge formada pels participants, tutors, autors, coordinadors, personal de secretaria, personal de suport tècnic/informàtic, i personal del servei de qualitat i correcció.
A través d’aquest campus, els participants podran accedir a les aules virtuals, on trobaran els companys, la tutora assignada, els continguts, les activitats d’aprenentatge i d’avaluació, i les eines necessàries per realitzar el curs amb fluïdesa.
Les principals característiques metodològiques del curs són les següents:
• Els continguts es presenten en lectures en format HTML en les quals s'integren tutorials que ajuden a comprendre el funcionament i l'aplicació de les diferents eines i recursos de les TIC.
• Se segueix un mètode orientat a la contínua interacció, participació i construcció col·lectiva de coneixement, fet que permet que cadascú s’enriqueixi amb els coneixements, experiències i punts de vista dels seus companys.
• S’aconsella que els participants treballin segons la planificació establerta per la formadora, atenent els terminis que s’exposen en iniciar el curs. No obstant això, la relació amb la formadora és bàsicament asíncrona i el seguiment del curs i la realització de tasques permeten flexibilitat, de manera que es respecten la llibertat horària i les necessitats individuals.
Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge i els qüestionaris d’avaluació
La valoració del curs es porta a terme mitjançant els qüestionaris d’avaluació que es troben associats a cadascun dels mòduls i les participacions en les diferents tasques de grup que es proposen.
La realització del curs inclou dos tipus d’avaluacions:
-
-
Una avaluació continuada del grau d’aprofitament de l’activitat dels participants a càrrec del tutor. La tutora realitza un seguiment diari de la participació en les activitats, generant debats i aclarint dubtes, i al final de cada mòdul fa una devolució grupal de cada activitat.
-
Una avaluació final, que es desenvolupa en:
-
-
Un qüestionari d’avaluació per mòdul. Al final de cada mòdul es respon a un qüestionari amb preguntes relacionades amb els continguts treballats.
-
Una valoració final privada. En finalitzar el curs, cada participant té la possibilitat d’enviar a la tutora una valoració d’una tasca que convida a la reflexió dels continguts treballats i del propi procés d’aprenentatge.
Per superar el curs cal que es compleixin uns criteris d’avaluació determinats que es comuniquen el primer dia de curs. Els requisits necessaris són:
La tutora és la responsable de validar les participacions tenint en compte els objectius de cada mòdul i de cada activitat d’aprenentatge, així com de revisar i comprovar si els qüestionaris han estat superats.
|