Des que es va aplicar per primer cop, el curs 1983-84, a dinou escoles de Santa Coloma de Gramenet, amb una població majoritàriament castellanoparlant, i fins ara, la immersió lingüística a Catalunya ha demostrat amb escreix ser un model contrastat d’èxit a la nostra societat. De fet, els nostres alumnes, acaben l’escolarització amb un nivell de castellà superior al dels alumnes d’algunes comunitats autònomes que tenen una sola llengua oficial. Podem afirmar, doncs, que l’alumne coneix perfectament el català, el castellà i que el seu nivell d’anglès és acceptable en acabar la seva etapa escolar.
El sistema d’immersió lingüística ha tingut des del seu inici el suport molt majoritari del Parlament de Catalunya, així com de tota la nostra societat.
Per tant, on és el problema?
És evident que des de diferents estaments s’intenta liquidar el model d’immersió lingüística i aquest fet ens allunya d’una explicació educativa per entrar en una de política, amb un esperit unificador que, lluny de cohesionar els diferents pobles que formen l’estat espanyol, basen la seva feina en una política centralitzadora que provoca la desafecció del ciutadà.
Què ha succeït?
El Tribunal Suprem espanyol ha ordenat que, com a mínim, el 25% de la docència a Catalunya sigui en castellà, tal com ja va establir el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. El Govern va presentar un recurs en contra, però el Suprem l’ha refusat, convertint-ho en vinculant.
Què diem a la USOC?
Des de la Federació d’Ensenyament de la USOC volem manifestar que no és de rebut utilitzar la justícia per a qüestions com la present, on, en tot cas, és el Parlament de Catalunya qui ha de tenir aquesta potestat.
Donem suport a l’actual model d’escola catalana i, per tant, la immersió lingüística.
Sempre hem estat i estarem al costat dels nostres docents, que fan la seva feina amb estima i passió i els encoratgem a seguir amb la mateixa determinació que fins ara.