Heu oblidat la contrasenya?                                                                                                                        Índex de notícies

    Notícies

    Per un finançament just

    per Secretaria de Comunicació -

    L’escola concertada necessita un finançament just

    que garanteixi l’homologació laboral dels treballadors i la gratuïtat per a les famílies

    Des de la Federació d'Ensenyament de la USOC lamentem que l'Ensenyament Concertat, que forma part del servei públic educatiu, al costat de l'ensenyament públic, torni a ser notícia pel recent informe publicat per ESADE, posant el focus d'interès en les quotes que paguen les famílies.

    En el conjunt de l'informe es destaca un dels principals problemes del sector concertat i és que està dissenyat per les Administracions per al copagament de les famílies, perquè mai ha existit voluntat política en els diferents governs, tant de l’Estat, com de Catalunya, per dotar-lo amb els fons necessaris per garantir la gratuïtat obligatòria dels ensenyaments, ni tampoc s'ha apostat per la mateixa qualitat que a l'escola pública amb uns mòduls de concert que estan molt lluny de poder finançar l'homologació laboral amb un horari lectiu i complementari del professorat en les mateixes condicions que la pública.

    Ens sembla temerari que l'informe parli de la il·legalitat del cobrament de quotes per part de les famílies, perquè la regulació del sector garanteix el control i la legalitat d'aquestes aportacions econòmiques, així com també l'accés als centres concertats en les mateixes condicions i amb els mateixos requisits que en els centres públics quan s'inicien els períodes de matriculació, tal com determinen les Administracions en els seus procediments d'admissió en centres sostinguts amb fons públics.

    El cost teòric de la plaça escolar en el sector concertat hauria d'estendre's també al sector públic, perquè aquest anàlisi permetria no solament quantificar les diferències objectives del baix finançament de l’escola concertada, sinó també planificar a mitjà i llarg termini les estratègies per augmentar el pressupost educatiu fins a aconseguir la gratuïtat real.                                         

    A la Federació d'Ensenyament de la USOC creiem en la complementarietat de les xarxes educatives i en que l'eix vertebrador del sistema han de ser els centres sostinguts amb fons públics, posant a l'abast de totes les famílies un ensenyament gratuït i de qualitat, respectant els seus criteris de preferència a l'hora de triar centre per als seus fills.

    Posicionament proves diagnòstiques 4t Primària i 2n ESO

    per Secretaria de Comunicació -

    Posicionament proves diagnòstiques 4t Primària i 2n ESO

    Com a sindicat que lluita pels drets dels treballadors de l’ensenyament, volem expressar la nostra preocupació respecte a les recents proves d'avaluació implementades al sistema educatiu (4t de primària i 2n d’ESO).

    Durant aquest mes, s'han posat en marxa les noves proves d'avaluació, les diagnòstiques. Com a resultat, molts docents s'han vist obligats a assumir les tasques d'aplicadors i correctors, generant una sobrecàrrega de treball considerable i la necessitat de realitzar moltes hores extra.

    Des de la Federació d’Ensenyament de la USOC, expressem la nostra crítica a aquest model d'avaluació, poc competencial, que percebem com una simple classificació de l'alumnat i dels centres educatius, sense contribuir significativament al seu desenvolupament.

    A més a més, en el cas de les proves d'avaluació diagnòstiques, els docents que hi participen en la seva correcció no reben cap reconeixement com a mèrit ni una compensació econòmica adequada per les seves funcions.

    Entenem que la correcció de les proves, ja sigui externa o interna, implica la mateixa càrrega laboral, i per tant, hauria de ser reconeguda i compensada adequadament. En ambdós casos, es tracta d’hores extra que han de ser compensades de manera justa, ja sigui amb pagament o amb temps equivalent de descans retribuït.

    Per això, hem transmès a l'administració la necessitat que es consideri com a mèrit la participació del personal docent en la correcció de les proves d'avaluació diagnòstica i que es rebi una compensació econòmica justa per aquesta tasca.

    A més a més, volem recordar que l'alumnat és avaluat diàriament pel professorat, i que l'avaluació contínua és la millor eina per garantir una millora constant. Així mateix, és crucial que l'Administració també sigui avaluada pel seu suport als professionals de l'ensenyament i per la seva implicació en el foment del Servei d’Educació de Catalunya.

    En conclusió, desitgem expressar el nostre suport a l'alumnat i a les famílies que considerin altres opcions davant les proves d'avaluació, com a resultat d'una reflexió seriosa sobre la seva eficàcia i valor per al desenvolupament educatiu.

    Escrit per al Departament d'Educació

    per Secretaria de Comunicació -

    Reivindicacions USOC

    De: Federació d'Ensenyament de la USOC

    ATT: Conselleria d'Educació i Secretaria General

    Assumpte: Situació actual del personal docent dels centres educatius

    Cada vegada més, al llarg dels darrers anys, estem veient com els docents pateixen una situació angoixant a la seva feina. La càrrega d'hores que no es comptabilitzen enlloc, però que existeixen, la preparació de classes, corregir, fer informes, documentacions diverses, formació, avaluacions, etc., tot acompanyat dels diferents canvis legislatius que han anat sorgint, fa que tot plegat converteixi una feina vocacional en una feina estressant. Aquesta situació no és ni molt menys puntual, ans al contrari, es va repetint i agreujant curs rere curs. A tot això, afegim la feina extra que comporta l'alumnat amb NEE i NESE, un alumnat que cada any és més nombrós i amb el que el docent ha de treballar sense els recursos adients. 

    És per això que exigim solucions a tot aquest despropòsit, que va en augment segons passa el temps i que no només va en detriment de les condicions laborals dels nostres docents, sinó que també afecta negativament els alumnes del nostre país (vegeu informe PISA) i en definitiva, el nostre futur com a societat.

    Resulta també alarmant observar l'increment d'agressions físiques i verbals que s'estan produint per part d'alumnes i famílies que no només posen en perill la seguretat dels docents, sinó que també afecten negativament en l'aprenentatge i desenvolupament de l'alumnat.

    Des de la Federació d'Ensenyament de la USOC manifestem la nostra preocupació per l'actual clima que es viu als centres educatius i demanem a l'Administració un seguit de mesures per millorar la feina de tots plegats.

    • Cal una reducció d'hores lectives per poder fer front a tota la feina burocràtica del dia a dia.
    • Aprofitant la baixa natalitat que tenim a Catalunya seria el moment per reduir les ràtios d'alumnat per aula i poder, d'aquesta manera, impartir una educació de qualitat.
    • Es fa del tot imprescindible considerar tots els docents com a autoritat pública per poder abordar amb garanties situacions relacionades amb la feina, ja sigui amb el comportament de l'alumnat com de llurs famílies, per tant, cal fer una revisió exhaustiva de les polítiques i protocols de seguretat a tots els centres educatius.
    Temes anteriors...